Gratis en Snelle Verzending aan uw Huis of in een Parcelshop.

Vragen omtrent Retours en Inruilen

Vragen over retours en inruilen

 

Binnen de hoeveel dagen kan ik mijn goederen inruilen?

Hoe kan ik mijn artikel retourneren of ruilen?

Hoe zal ik mijn geld terug ontvangen?

Wat indien het artikel beschadig is toegekomen?

 


 

Binnen de hoeveel dagen kan ik mijn goederen inruilen?

Wij geven u een garantie van 14 dagen retourrecht startend vanaf de dag van ontvangst van uw goederen. Om misverstanden te voorkomen raden we u aan om uw aangekochte schoenen te passen op een zachte en propere grondoppervlak. Verwijder geen prijslabels en maak het artikel niet vuil.


 

Hoe kan ik mijn artikel retourneren of ruilen?

Binnen de 14 dagen na ontvangst kan U altijd uw online aankoop zonder specifieke reden retourneren. U kan kiezen voor één van de volgende 3 retourmethodes:

Methode 1: Gratis retour *

U kan steeds uw aangekochte goederen binnen de 14 dagen na ontvangst gratis retourneren zonder specifieke redenen in één van onze onderstaande filialen naar keuze:

  1. Drie Koningen Shoe
    Driekoningenstraat 19
    2600 Berchem (België)
    Tel: 00 32 3 239 12 66
    Openingsuren: 09:15-18.00u
  2. Schoenen Ardui
    Herentalsebaan 339-345
    2100 Deurne (België)
    Tel.: 00 32 3 232 07 85
    Openingsuren: 09:15-17.45u

U overhandigt het artikel dat u wenst retourneren samen met het retourformulier dat u hier online kan downloaden en printen. U ontvangt de waarde van het geretourneerde artikel contant terug na een geslaagde controle van het artikel. De verzendingskosten zullen niet vergoed worden. Indien u niets houdt van uw order, zal er u een administratie- en verwerkingskost van 3 euro worden aangerekend. U kunt het artikel altijd ook omruilen voor een artikel in één van onze filialen.

Methode 2: Retourneren via eigen gekozen koerierdienst op eigen kosten *

U kunt het artikel samen met het retourformulier opsturen naar:

Drie Koningen Shoe
Driekoningenstraat 19
2600 Berchem (België)

Het retourformulier kan u hier online downloaden. Gelieve het retourformulier steeds volledig in te vullen. Let er verder op dat u de retourzending voldoende frankeert als u het artikel terugstuurt. Onvoldoende of niet-gefrankeerde terugzendingen accepteren we niet. U krijgt het bedrag van het geretourneerde artikel teruggestort op uw rekening na ontvangst van het artikel in ons logistieke centrum en na een geslaagde controle. Noteer daarom altijd uw rekeningnummer duidelijk leesbaar op het retourformulier. Verzendkosten worden niet vergoed.

Dit zijn de stappen die bij de terugbetaling gebeuren:

  1. Geef uw retourzending af bij uw koerierdienst en bewaar uw verzendbewijs.
  2. Uw pakket wordt door uw koerierdienst naar ons retourcentrum gebracht.
  3. Uw retourzending wordt gecontroleerd.
  4. Na een geslaagde controle wordt het bedrag van het geretourneerde artikel teruggestort op uw rekening.

We aanvaarden geen:

  1. onvoldoende of niet-gefrankeerde terugzendingen
  2. artikelen die al gebruikt zijn of die zich niet meer in de originele verpakking bevinden
  3. artikelen beschadigd door onachtzaamheid, verkeerd gebruik of hersteld door derden of uzelf

Methode 3: Retourneren via onze retourzending dienstverlener (DPD) op eigen kosten *

Dezelfde voorwaarden gelden als bij methode 2. Stuur ons een email op info@slippersworld.be en wij verzenden u een retourlabel op via email. En dit kan U zelf afdrukken en plakken op uw pakket. Tot slot retourneert U uw pakket via de dichtsbijzijnde DPD Winkel. Vergeet het online retourformulier dat u hier kan afdrukken niet toe te voegen.

* Bij een retourzending zal bij de terugbetaling van de bestelling de verzendkosten niet terug vergoed worden. Als er geen artikel is behouden of ingeruild, rekenen we ook nog een extra 3 euro administratie en verwerkingskost aan.


 

Hoe zal ik mijn geld terug ontvangen?

Na ontvangst van uw artikelen via terugzending en evaluatie zal het restitutiebedrag terugbetaald worden.
De wijze van terugbetaling zal via dezelfde weg gebeuren als het ontvangst van betaling van uw bestelling.

Voorbeeld 1: U heeft betaald via een VISA of kredietkaart, dan ontvangt u binnen de 14 dagen het geld terug op uw VISA of kredietkaart.
Dit zal zichtbaar zijn op u volgende afrekening van uw kredietmaatschappij.

Voorbeeld 2: U heeft betaald via overschrijving, dan ontvangt u ook binnen de 14 dagen het geld terug op uw bankrekening.
Als het product defect is wegens normale slijtage kunnen wij dit helaas niet vergoeden.

Reden van klachten die wij niet kunnen vergoeden zijn:

  1. Normale slijtage aan hakken en zolen
  2. Kale en/of beschadigde neuzen bij schoenen door normale slijtage van buitenaf
  3. Beschadigingen aan haken
  4. Afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie
  5. Door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken
  6. Beschadigde ritsen en andere door een verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn

 

* Bij een retourzending zal bij de terugbetaling van de bestelling de verzendkosten niet terug vergoed worden. Als er geen artikel is behouden of ingeruild, rekenen we ook nog een extra 3 euro administratie en verwerkingskost aan.


 

Wat indien het artikel beschadigd is toegekomen?

Wij voeren een kwaliteitscontrole uit voor we onze artikelen verzenden. Dit kan u terugvinden in uw verzendingsdoos.
Indien u toch een beschading opmerkt contacteer ons onmiddelijk en vraag een retournering aan om uw pakket gratis terug te zenden.